IPO (ағылш. Initial Public Offering) немесе бастапқы орналастыру-бұл бизнесті дамыту үшін инвестиция тартудың тиімді әдісі. Компания үшін бұл банкте несие беруден гөрі тиімдірек болуы мүмкін. Сонымен қатар, биржаға шығу процесі бірнеше айға, кейде тіпті жылдарға созылуы мүмкін. Бірақ компания мұны тоқтатпайды және бұл өте объективті себептер.
IPO-ның компания үшін қандай артықшылықтары бар?
Әдетте, IPO-ға кіруді шешкен компания бизнесті едәуір кеңейтуді жоспарлап отыр. Алайда, банк әрдайым қажетті соманы бере алмайды, ал несие беру бағдарламаларының лимиттері бұл жағдайда қарыз алушының қажеттіліктеріне жетпейді. Несиелеудің жоғары ставкалары да белгіленген даму мақсаттарына қол жеткізуге мүмкіндік бермейді өйткені несие кірістің едәуір бөлігін "жейді", ал компанияға даму үшін ең көп қаражат қажет.
IPO қандай мүмкіндіктерді ашады?
- Акциялар түрінде бизнестің үлесін сату арқылы инвесторлардың кең ауқымынан жаңа капиталды жылдам тарту;
- Компанияның активтері мен перспективаларын нарықтық бағалауды алу;
- Қолданыстағы акционерлер үшін өтімділікті құру-олар қажет болған жағдайда өз үлестерін тез сата алады немесе керісінше көбейте алады
- Компания басқа компаниялармен бірігу және сатып алу мәмілелерінде төлеуге болатын саудаланатын акцияларды алады.
Сонымен қатар, листинг – бұл белгілі бір сапа белгісі. Әрбір кәсіпорын биржаға кіре алмайды, тек мықты көрсеткіштері бар және бизнестің тиімділігі мен тұрақтылығы дәлелденген ұйымдар ғана кіре алады. Егер компанияның акциялары биржада саудаланса, онда оған сенуге болады. Өйткені, ол реттеушілерге, биржаға және инвесторларға өз бизнесі туралы барынша ақпаратты ашып, бағалаудың ұзақ кезеңінен өтіп, өз қызметі туралы ашық есеп бере бастады.
Биржаға шығу кезеңдері
Барлық артықшылықтар мен мүмкіндіктермен IPO-бұл бірнеше негізгі кезеңдерден тұратын көп уақытты қажет ететін, күрделі, ұзақ және өте қымбат процесс.
Олардың ішіндегі ең ұзыны – дайындық кезеңі. Осы уақытта компания активтерді, корпоративтік басқаруды және жалпы бизнесті талдайды және бағалайды, сондай-ақ қызмет пен көрсеткіштерді аудиторлардың, биржалардың және реттеушілердің талаптарына сәйкес келтіреді. Біз атап өткендей, кейде бұл процесс бірнеше жылға созылуы мүмкін.
Негізгі кезеңде Road Show немесе әлеуетті инвесторлар үшін бірқатар презентациялық кездесулер өтеді.
Келісімшарт талаптарына байланысты андеррайтер компаниядан нарыққа ұсынылатын акциялардың барлық пакетін оны толық көлемде орналастыру міндеттемесімен сатып ала алады. Немесе ол "максималды күш" қағидаты бойынша әрекет ете алады және қанша акция болса, сонша орналастыра алады. Бұл опциялар компания үшін құны бойынша әр түрлі болады.
Инвестордың көзқарасы бойынша ең қызықтысы-үшінші кезең. Дәл осы кезеңде акцияларды сатып алуға алғашқы өтінімдерді жинау басталады, басқаша айтқанда, "бастапқы нарық"қалыптасады.
Ерекшелігі, өтінімдерді жинау кезінде биржада акциялар әлі жоқ, бірақ мұндай мәмілелерге қол жеткізе алатын ірі инвестициялық компаниялар оларды сатып алып, өз клиенттері арасында тарата алады.
Бұл акцияларды бастапқы бағамен сатып алу үшін бөлшек инвестор брокерге өтінім қалдырып, онда сатып алғысы келетін акциялардың санын көрсетуі керек. Инвестор мұндай мәмілелердегі акциялардың көлемі шектеулі екенін ескеруі керек, сондықтан өтініш бергеннен кейін аллокация жасалады.
Аллокация дегеніміз не?
Аллокация инвесторға IPO-ға өтінімді қанша пайыз мақұлдағанын көрсетеді. Жаңа компанияның акцияларын 100% сатып алғысы келетін әрбір қатысушының сұранысын қанағаттандыру көбінесе мүмкін емес. Аллокация кезінде өтініш берген барлық инвесторлар арасында қағаздар бөлінеді. Сонымен қатар, IPO-ға инвесторлар неғұрлым көп қатысса, олардың әрқайсысы үшін аллокация пайызы соғұрлым төмен болады.
Мысалы, инвестор $ 10,000-ға өтініш бере алады және әрқайсысы $ 20 тұратын 500 акцияны талап ете алады. Нәтижесінде брокер оған $2000 сомасына 100 акцияны есептейді. Бұл аллокацияның 20% құрағанын білдіреді. Екінші жағынан, шектеулі ұсыныс пен сұраныстың артуы сауда-саттықтың басында акциялардың айтарлықтай өсуіне әкелуі мүмкін.
Сондықтан төртінші кезең – листинг – ең қызықты. Компанияның акциялары ақырында биржада пайда болады және әдетте келесі күні сауда-саттық басталады. IPO қатысушылары осы уақытқа дейін акцияларды сатып алғандықтан, сауда-саттық басталған кезде басқа инвесторлар да қағаз сатып ала алады. Айтпақшы, бастапқы инвесторлар үшін біраз уақыт "lock-up period" немесе сатып алынған акцияларды сатуға тыйым салу қолданылады.
Локап кезеңі дегеніміз не?
Бұл бастапқы инвесторлар IPO-да сатып алынған акцияларды сата алмайтын арнайы шектеу мерзімі. Әдетте локап үш айдан алты айға дейін созылады. Ол ірі акционерлер – әдетте компанияның инсайдерлері – нарыққа ірі акциялар пакеттерін енгізбеуі және ұсыныстың сұраныстан асып түспеуі үшін құрылған.
IPO статистикасы
Барлық қиындықтарға қарамастан, IPO сирек емес. Мысалы, АҚШ-та соңғы бес жылда жылына орта есеппен 170-тен астам IPO өткізілді. 2020 жылы орналастыру саны 2000-шы жылдардың басындағы ең жоғары мәндерге оралды-400-ден астам компания биржаға шықты. Күн сайын бірнеше орналастыру өтті. Деректер бойынша Statista.com 1999-2021 жылдар аралығында американдық биржаларда 4500-ден астам компанияның акциялары орналастырылды. Жалпы алғанда, олар 1 триллион доллардан астам капиталды жинай алды.
Freedom Finance ұйымдастырған IPO нәтижелері
Freedom Finance тобының клиенттері 2012 жылдан бастап 261 IPO-ға қатыса алды. Олардың кейбіреулері бойынша нәтижелер шынымен әсерлі болды. Сауда-саттықтың алғашқы күнінде мәміленің орташа кірістілігі 44% долларды құрады. Ал үш айлық локап кезеңінің соңында инвесторлар 59% доллармен жұмыс істей алады. Акцияларды одан әрі ұзақ мерзімді ұстап қалу кезінде инвестициялар орта есеппен 127% - ға өсті. Кейбір жағдайларда кірістілік мыңдаған пайызға жетті.
✅ Zscaler 2018 жылдан бастап 2040% - ға өсті
✅ Coupa Software 2017 жылдан бері 1029% - ға өсті
✅ Twilio 2016 жылдан бері 1793%- ға өсті
Инвесторларға арналған ұсыныстар
IPO-да қағаз сатып алу перспективалары өте тартымды, бірақ сіз тым сүйкімді болмауыңыз керек. IPO инвестицияларының ықтимал, жоғары кірістілігі бірдей жоғары тәуекелге ие. Акциялар, егер олар қайталама нарықта қызығушылық тудырмаса, ондаған пайызға көтерілуі де, елеулі түрде құлдырауы да мүмкін.
- Ұсынылатын мәмілелердің үлкен үлгісіне қатысу
- Бір нақты компанияға бірден көп ақша салмаңыз
- Жалпы алғанда, бастапқы орналастыру үшін өз капиталының аз ғана бөлігін бөліңіз
Сіз IPO-ны https://tradernet.global/ipo арқылы қадағалай аласыз және бетте өтініш бере аласыз
Сондай-ақ, Freedom Finance арнайы IPO Telegram арнасына жазылыңыз.